نمایه نویسندگان

آ

  • آیتی، محسن ادراک معلمان از برنامه درسی آموزش‌ارزش‌ها در دوره اول ابتدایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 259-292]

ا

  • ایزدی، مهشید ارائه الگویی برای تبیین شاخص‌های تربیت شهروندی اسلامی به روش سنتزپژوهی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 217-258]
  • افروز، غلامعلی بررسی تحلیلی ریشه‌های دافعه‌های روانی – جنسی و احساس همسرگریزی در زوج‌های متقاضی طلاق و ارائه راهکارهای آموزشی و تربیتی در اسلام برای کاهش طلاق [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 215-238]
  • افشاری، محمد تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانش آموزان دوره متوسطه اول متناظر با سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 11-33]
  • افضلی قادی، منا اقتضائات فقهی در تربیتِ مبتنی بر عادت، تحلیلی اجتهادی بر دیدگاه امام علی علیه‌السلام [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 35-69]
  • اقدامی، یداله بررسی و تبیین مبانی، اهداف و اصول رویکرد معنوی به تربیت دینی از منظر علامه طباطبایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 11-60]
  • اکبری بورنگ، محمد ادراک معلمان از برنامه درسی آموزش‌ارزش‌ها در دوره اول ابتدایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 259-292]
  • ایمانی، محسن تبیین اهداف تربیتی ازمنظر امام موسی صدر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 303-326]
  • ایمانی، محسن تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش‌فرض‌های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 233-267]
  • ایمانی، محمدنقی شناسایی مؤلفه‌ های رهبری آموزشی بر مبنای آموزه‌ های دین اسلام [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 229-257]
  • ایمانی فر، حمیدرضا بررسی هویت انقلابی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 11-34]
  • ایمانی نایینی، محسن بررسی فلسفی دیدگاه خردگرایانه با تکیه بر اصول عقلی و منطقی در اندیشه، رفتار و گفتار [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 71-103]
  • ایمانی نایینی، محسن طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 151-199]
  • امیدی، محمود طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 151-199]
  • امیری، شهین بررسی فلسفی دیدگاه خردگرایانه با تکیه بر اصول عقلی و منطقی در اندیشه، رفتار و گفتار [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 71-103]
  • انصاریان، فهیمه ارائه الگویی برای تبیین شاخص‌های تربیت شهروندی اسلامی به روش سنتزپژوهی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 217-258]
  • اولیایی، احمد لزوم تحقق انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم‌وتربیت با نگاهی به نظریه ایدئولوژی فرهنگی آلتوسر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 71-91]
  • اولیائی، زهره بررسی جایگاه معرفت افاضه‌ای در فلسفه تربیت اسلامی و تبیین دلالت‌های تربیتی آن [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 135-159]

ب

  • باقرپور، معصومه اثربخشی مهارت‌های معنوی مبتنی بر آموزه‌های قرانی و روایات بر سرزندگی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 269-290]
  • بختیارنصرابادی، حسنعلی شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی ‌‌ایرانی- اسلامی به‌منظور ارتقاء فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بر اساس روش دلفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 179-213]
  • بندلی زاده، فاطمه تبیین اهداف تربیتی ازمنظر امام موسی صدر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 303-326]

پ

  • پورمحمودی، عارف مبانی معرفت‌شناختی نظریه سنت‌گرایی سید حسین نصر و دلالت‌های آن برای تربیت عقلانی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 105-134]

ت

  • تولائی، محمد حسن نقش شبکه‌های مجازی در رشد سوء اخلاق و رفتار کاربران دانشجو [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 121-139]

ح

  • حیدری، ناهید تحلیل محتوای کتاب روان‌شناسی پایه یازدهم برمبنای عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی (تعقل ایمان، علم، عمل، اخلاق) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 201-228]
  • حسینی، وجیهه سادات تبیین فرایند به‌کارگیری مدرسان در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه قدیم شهر قم، یک مطالعه کیفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 93-119]
  • حسینیان، سیمین بررسی تحلیلی ریشه‌های دافعه‌های روانی – جنسی و احساس همسرگریزی در زوج‌های متقاضی طلاق و ارائه راهکارهای آموزشی و تربیتی در اسلام برای کاهش طلاق [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 215-238]
  • حسین پور، رضا شناسایی شایستگی‌های مشاوران در نظام تعلیم و تربیت عمومی با رویکرد اسلامی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 11-57]
  • حسینی دهشیری، افضل السادات بررسی و تبیین مبانی، اهداف و اصول رویکرد معنوی به تربیت دینی از منظر علامه طباطبایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 11-60]
  • حسین قلی زاده، رضوان کدهای اخلاقی رهبری آموزشی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 259-280]

خ

  • خسروی، ابراهیم تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش‌فرض‌های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 233-267]
  • خلیلی، ابراهیم ویژگی‌های استاد دانشگاه در آموزش عالی ایران مبتنی بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری؛ یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 165-215]
  • خوشناموند، محسن تحلیل مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیت عقلانی از دیدگاه شهید مطهری (برای نظام تعلیم و تربیت رسمی) [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 317-348]

د

  • دادخواه، ریحانه تحلیلی بر رویکردهای تربیتی محبت از دیدگاه امام خمینی(ره) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 293-317]
  • دیبایی صابر، محسن آسیب‌شناسی فعالیت‌های پرورشی سازمان آموزش‌وپرورش شهر قم در دوره متوسطه اول بر اساس عناصر نه‌گانه کلاین و ارائه راهکاری برای بهبود آن [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 343-363]

ذ

  • ذاکری، نعیمه آسیب‌شناسی اجتماعی تعلیم و تربیت در مناطق مرزی جنوب شرقی ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 161-192]

ر

  • رحمانی، جهانبخش شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی ‌‌ایرانی- اسلامی به‌منظور ارتقاء فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بر اساس روش دلفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 179-213]
  • رحیمی سجاسی، داود آسیب‌شناسی فعالیت‌های پرورشی سازمان آموزش‌وپرورش شهر قم در دوره متوسطه اول بر اساس عناصر نه‌گانه کلاین و ارائه راهکاری برای بهبود آن [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 343-363]
  • رستمی بشمنی، مجید ارائه الگویی برای تبیین شاخص‌های تربیت شهروندی اسلامی به روش سنتزپژوهی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 217-258]
  • رستمی نسب، عباسعلی بررسی فلسفی دیدگاه خردگرایانه با تکیه بر اصول عقلی و منطقی در اندیشه، رفتار و گفتار [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 71-103]
  • رضایی، صادق تبیین اهداف تربیتی ازمنظر امام موسی صدر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 303-326]
  • رضایت، غلامحسین ماهیت معنویت اسلامی با رویکرد تربیتی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 239-278]
  • رضایت، فاطمه ماهیت معنویت اسلامی با رویکرد تربیتی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 239-278]
  • رنج دوست، شهرام طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب مسئولیت‌پذیری دینی دانش‌آموزان در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 365-381]
  • رهنما، اکبر تبیین مبانی هستی‌شناسی اخلاق سعادت و استنتاج دلالت‌های آن در اصول تربیت اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 59-86]

ز

  • زنگویی، اسدالله بررسی و تحلیل مؤلفه‌های تربیت‌ شهروند مطلوب از منظر صحیفه‌ سجادیه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 349-385]

س

  • سبحانی نژاد، مهدی مبانی الهیاتی برنامه درسی هویت دینی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 193-231]
  • سبحانی نژاد، مهدی طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 151-199]
  • سجادیه، نرگس بررسی و تبیین مبانی، اهداف و اصول رویکرد معنوی به تربیت دینی از منظر علامه طباطبایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 11-60]
  • سرمدی، محمد رضا تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانش آموزان دوره متوسطه اول متناظر با سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 11-33]
  • سعادتمند، زهره شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی ‌‌ایرانی- اسلامی به‌منظور ارتقاء فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بر اساس روش دلفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 179-213]
  • سعادتمند، زهره بررسی جایگاه و مفهوم گفتگو و پرسشگری در آموزه‌های حضرت علی(ع) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 117-150]

ش

  • شاه امیری، طیبه سادات شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی ‌‌ایرانی- اسلامی به‌منظور ارتقاء فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بر اساس روش دلفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 179-213]
  • شرفی، محمود بررسی هویت انقلابی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 11-34]
  • شرفی جم، محمدرضا بررسی و تبیین مبانی، اهداف و اصول رویکرد معنوی به تربیت دینی از منظر علامه طباطبایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 11-60]
  • شفیع آبادی، عبدالله شناسایی شایستگی‌های مشاوران در نظام تعلیم و تربیت عمومی با رویکرد اسلامی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 11-57]
  • شکوهی فرد، حسین بررسی و تحلیل مؤلفه‌های تربیت‌ شهروند مطلوب از منظر صحیفه‌ سجادیه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 349-385]
  • شمخالی، لیلا بررسی تحلیلی ریشه‌های دافعه‌های روانی – جنسی و احساس همسرگریزی در زوج‌های متقاضی طلاق و ارائه راهکارهای آموزشی و تربیتی در اسلام برای کاهش طلاق [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 215-238]

ص

  • صاحب یار، حافظ تحلیل محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی: مدل آنتروپی شانون [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 87-114]
  • صالحی، اکبر طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام ‌رضا (ع) [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 141-178]
  • صالحی، اکبر تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش‌فرض‌های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 233-267]
  • صحابت انور، سعید تحلیل محتوای کتاب روان‌شناسی پایه یازدهم برمبنای عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی (تعقل ایمان، علم، عمل، اخلاق) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 201-228]
  • صرفی، محمدرضا مبانی انسان‌شناختی هوش معنوی و اصول و روش‌های تربیتی مرتبط با آن از منظر مولانا [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 115-163]
  • صفری، محمود شناسایی مؤلفه‌ های رهبری آموزشی بر مبنای آموزه‌ های دین اسلام [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 229-257]
  • صمدی، معصومه ارائه الگویی برای تبیین شاخص‌های تربیت شهروندی اسلامی به روش سنتزپژوهی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 217-258]

ط

  • طالعی فرد، احمد تبیین مبانی هستی‌شناسی اخلاق سعادت و استنتاج دلالت‌های آن در اصول تربیت اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 59-86]
  • طاهری برمائی، علی بررسی و تحلیل مؤلفه‌های تربیت‌ شهروند مطلوب از منظر صحیفه‌ سجادیه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 349-385]
  • طوفان فرد، خدیجه بررسی جایگاه و مفهوم گفتگو و پرسشگری در آموزه‌های حضرت علی(ع) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 117-150]

ع

  • عبداله زاده، محمد لزوم تحقق انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم‌وتربیت با نگاهی به نظریه ایدئولوژی فرهنگی آلتوسر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 71-91]
  • عسگری، عطیه اثربخشی مهارت‌های معنوی مبتنی بر آموزه‌های قرانی و روایات بر سرزندگی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 269-290]
  • عشوری، مریم تحلیل مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیت عقلانی از دیدگاه شهید مطهری (برای نظام تعلیم و تربیت رسمی) [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 317-348]
  • علی اصغری، امیر شناسایی مؤلفه‌ های رهبری آموزشی بر مبنای آموزه‌ های دین اسلام [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 229-257]
  • علوی، سید حمیدرضا مبانی انسان‌شناختی هوش معنوی و اصول و روش‌های تربیتی مرتبط با آن از منظر مولانا [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 115-163]

غ

  • غرسبان، مرتضی لزوم تحقق انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم‌وتربیت با نگاهی به نظریه ایدئولوژی فرهنگی آلتوسر [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 71-91]
  • غفاری، ابوالفضل کدهای اخلاقی رهبری آموزشی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 259-280]
  • غلام زاده، فاطمه ادراک معلمان از برنامه درسی آموزش‌ارزش‌ها در دوره اول ابتدایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 259-292]
  • غلامعلی، احمد ماهیت معنویت اسلامی با رویکرد تربیتی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 239-278]

ف

  • فرمهینی فراهانی، محسن مبانی معرفت‌شناختی نظریه سنت‌گرایی سید حسین نصر و دلالت‌های آن برای تربیت عقلانی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 105-134]
  • فضیلت پور، مسعود مبانی انسان‌شناختی هوش معنوی و اصول و روش‌های تربیتی مرتبط با آن از منظر مولانا [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 115-163]

ق

  • قاسمی زاد، علیرضا طراحی و تدوین الگوی تربیت‌معلم کارآمد تراز جمهوری اسلامی با تأکید بر اسناد بالادستی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 279-301]
  • قنبری، بخشعلی کدهای اخلاقی رهبری آموزشی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 259-280]

ک

  • کاظمی، معصومه طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب مسئولیت‌پذیری دینی دانش‌آموزان در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 365-381]
  • کریمی خویگانی، روح الله بررسی فلسفی دیدگاه خردگرایانه با تکیه بر اصول عقلی و منطقی در اندیشه، رفتار و گفتار [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 71-103]
  • کریمی خویگانی، روح الله تدوین الگوی تربیت اسلامی جریان عاشورا؛ رهیافت نظریه زمینه‌ای [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 291-341]
  • کریم زاده، صادق تحلیل محتوای کیفی کتاب‌های درسی طرح ولایت از منظر تربیت ارزش‌ها [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 281-315]
  • کشاورز، سوسن طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام ‌رضا (ع) [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 141-178]

م

  • مجلل چوپقلو، محمدعلی طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب مسئولیت‌پذیری دینی دانش‌آموزان در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 365-381]
  • محمدی، مریم تدوین الگوی تربیت اسلامی جریان عاشورا؛ رهیافت نظریه زمینه‌ای [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 291-341]
  • محمودی، سیروس بررسی هویت انقلابی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 11-34]
  • محمودی، مهدی تدوین الگوی تربیت اسلامی جریان عاشورا؛ رهیافت نظریه زمینه‌ای [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 291-341]
  • محمودنیا، علیرضا طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام ‌رضا (ع) [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 141-178]
  • محمودنیا، علیرضا تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش‌فرض‌های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 233-267]
  • میرجلیلی، سیدمحمدعلی واکاوی مؤلفه‌های جامعه‌پذیری بر اساس الگوی ایرانی-اسلامی در آثار شهید مطهری (ره) [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 35-69]
  • میرزامحمدی، محمد حسن مبانی معرفت‌شناختی نظریه سنت‌گرایی سید حسین نصر و دلالت‌های آن برای تربیت عقلانی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 105-134]
  • میرزامحمدی، محمد حسن طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 151-199]
  • میرهادی، سید مهدی کاربرد خیال در تربیت بر اساس مبانی صدرایی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 61-88]
  • مروجی طبسی، محمد هادی تحلیل محتوای کیفی کتاب‌های درسی طرح ولایت از منظر تربیت ارزش‌ها [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 281-315]
  • مزیدی، محمد آسیب‌شناسی اجتماعی تعلیم و تربیت در مناطق مرزی جنوب شرقی ایران [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 161-192]
  • مصباح، علی مبانی الهیاتی برنامه درسی هویت دینی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 193-231]
  • مصدق، هادی تبیین فرایند به‌کارگیری مدرسان در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه قدیم شهر قم، یک مطالعه کیفی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 93-119]
  • مصطفی، جمال الدین ارائه الگویی برای تبیین شاخص‌های تربیت شهروندی اسلامی به روش سنتزپژوهی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 217-258]
  • معتمد، حمیدرضا طراحی و تدوین الگوی تربیت‌معلم کارآمد تراز جمهوری اسلامی با تأکید بر اسناد بالادستی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 279-301]
  • ملکی، حسن مبانی الهیاتی برنامه درسی هویت دینی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 193-231]
  • مهدوی کنی، صدیقه اقتضائات فقهی در تربیتِ مبتنی بر عادت، تحلیلی اجتهادی بر دیدگاه امام علی علیه‌السلام [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 35-69]
  • موسوی، رقیه مبانی معرفت‌شناختی نظریه سنت‌گرایی سید حسین نصر و دلالت‌های آن برای تربیت عقلانی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 105-134]
  • موسوی، رقیه تبیین مبانی هستی‌شناسی اخلاق سعادت و استنتاج دلالت‌های آن در اصول تربیت اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 59-86]
  • موسوی، سیدنقی بررسی احادیث «سه‌هفت‌سال» از منظر فقه تربیتی [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 89-115]

ن

  • ناصری، مریم شناسایی شایستگی‌های مشاوران در نظام تعلیم و تربیت عمومی با رویکرد اسلامی [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 11-57]
  • ناطقی، فائزه تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانش آموزان دوره متوسطه اول متناظر با سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 11-33]
  • نجفی، اسیه کدهای اخلاقی رهبری آموزشی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 259-280]
  • نجفی، حسن مبانی الهیاتی برنامه درسی هویت دینی [دوره 30، شماره 55، 1401، صفحه 193-231]
  • نوروزی، رضاعلی تحلیلی بر رویکردهای تربیتی محبت از دیدگاه امام خمینی(ره) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 293-317]

و

  • واعظی، سید حسین بررسی جایگاه و مفهوم گفتگو و پرسشگری در آموزه‌های حضرت علی(ع) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 117-150]
  • وجدانی، فاطمه تحلیل محتوای کیفی کتاب‌های درسی طرح ولایت از منظر تربیت ارزش‌ها [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 281-315]

ه

  • هراتی، رابعه طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام ‌رضا (ع) [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 141-178]

ی

  • یاریقلی، بهبود تحلیل محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی: مدل آنتروپی شانون [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 87-114]
  • یحیائی، نرگس طراحی و تدوین الگوی تربیت‌معلم کارآمد تراز جمهوری اسلامی با تأکید بر اسناد بالادستی [دوره 30، شماره 54، 1401، صفحه 279-301]
  • یدالهی فر، محمدجواد تحلیل محتوای کتاب روان‌شناسی پایه یازدهم برمبنای عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی (تعقل ایمان، علم، عمل، اخلاق) [دوره 30، شماره 57، 1401، صفحه 201-228]
  • یوسف زاده، پروین مبانی انسان‌شناختی هوش معنوی و اصول و روش‌های تربیتی مرتبط با آن از منظر مولانا [دوره 30، شماره 56، 1401، صفحه 115-163]